Odchudzanie z baletnicą

anna 3 grudnia 2019

Tancerze należą do najszczuplejszych sportowców. Codzienne treningi wymagają od nich jednak wielkich pokładów energii. Sukcesów w balecie czy musicalu nie osiąga się głodówką oraz opieraniem jadłospisu na produktach niskokalorycznych. Potrzebna jest tu rozwaga oraz odpowiedzialne podejście do komponowanego menu. Svetlana Ovsyankina jest baletnicą oraz autorką książki Fit przepisy od Baletnicy (https://www.taniaksiazka.pl/fit-przepisy-od-baletnicy-svetlana-ovsyankina-p-1320034.html). Pokazuje, jak w jednym posiłku łączyć to, co zdrowe i smaczne. Swoimi autorskimi pomysłami na potrawy udowadnia, że nawet na diecie nie trzeba rezygnować z dobrego jedzenia.

Jedzenie dla zdrowia i siły

Amatorzy sportu często zapominają o prawidłowym odżywianiu. Wiele osób podejmuje aktywność fizyczną w celu zgubienia nadprogramowych kilogramów, w międzyczasie stosując restrykcyjną dietę. Nie jest to rozsądne, zwłaszcza jeżeli codzienny jadłospis nie dostarcza składników odżywczych traconych podczas każdego treningu. Drugą grupą są ćwiczący, niedoceniający znaczenia optymalnego menu. Pomimo podejmowania coraz intensywniejszego wysiłku, wciąż jedzą tak samo. Wybierają żywność przetworzoną, pełną cukru, soli i środków konserwujących. Tymczasem nawet umiarkowanie intensywny program treningowy wymaga nowego podejścia do odżywiania. Można udać się do dietetyka, choć wiele osób woli na początku sięgnąć po dobrą książkę z przepisami. Pozycja autorstwa Svetlany Ovsyankiny pokazuje:

  • jak gotować smacznie, świeżo i zdrowo,
  • które składniki są niezbędne w regeneracji mięśni po treningu,
  • uczy świadomego podejścia do składników pokarmowych.

Lekkostrawne posiłki

Fit przepisy od Baletnicy to praktyczna książka, przydatna w każdym domu. Dietetycy od lat alarmują, że Polacy jedzą zbyt tłusto i zdecydowanie za ciężko. Autorka wspomnianej pozycji prezentuje mnóstwo lekkostrawnych przepisów na dania, dające się przygotować w kilka chwil. To świetne domowe potrawy, które można zabrać ze sobą także do pracy. Pełnowartościowy skład sprawia, że osoba aktywna czuje się lepiej i ma więcej energii do podejmowania kolejnych treningowych wyzwań. Mięśnie regenerują się szybciej, co wzmacnia kondycję i pozwala ograniczyć ryzyko kontuzji. Nie sposób przecenić znaczenia zdrowego odżywiania w życiu każdego człowieka. Szczególnie rozważnie muszą do niego podchodzić ludzie aktywni. Bez odpowiedniego wsparcia na gruncie żywieniowym zapał do wysiłku szybko minie, po drodze można natomiast osłabić organizm. A nawet zafundować sobie kontuzję. Lekkostrawny posiłek jest zalecany zarówno przed, jak i po treningu. To idealna kolacja czy lekki lunch, przed udaniem się na siłownię. W książce takich pomysłów jest mnóstwo.

Food obraz autorstwa prostooleh - www.freepik.com

Read More